Missä isi on?

Lapsi: Missä isi asuu?
Äiti: Kotona. Miten niin?
Lapsi: Eikä!! Isi asuu töissä. Isi käy kotona kylässä.

Näin sanoo isoveli kohta 3-vuotta

Joka aamu kysytään myös, heti sen jälkeen kun on kysytty "onko jo aamu?", "Missä isi on?". Sekä ihmetellään sitä kuinka isoveli on jo niin iso, äitikin on tosi iso ja isi on ihan valtavan suuri, mutta pikkuveli on pieni.

Kokoerojen ihmettelyä tänään:
Lapsi: "Onko kärpäsellä pää?"
Äiti: "On"
Lapsi: "Kärpäsellä on näin ihan tosi, tosi pieni pää. Pikkuveljellä on myös pieni pää ja minulla iso. Sinulla on valtava, isillä on ihan tosi valtava ja vaarilla on myös ihan tooosi valtava (tässä vaiheessa kädet huitovat ilmaa näyttääkseen valvavuuden määrän)"

Vähän on ollut työntäyteinen kesä isillä. Äitikin odottaa jo syksyä, että tahti rauhoittuisi ja edes joka toinen viikonloppu olisi kokoperheen aikaa. Pahoittelen siis kirjoittamiseni tahtia, mutta myös muutakin osallistumistani ympärillä pyörivän tukiverkkoni elämään. Tänä vuonna en lupaa olla hyvä sukulainen ja osallistua kaikkeen vaan otan ihan omat vapaudet pitää perheen kesken meidän vapaata. Anteeksi ja kiitos kun ymmärrätte.

Ihanat sukulaiset ne täällä tänään hääri ja meillä on yläkerrassa yhdessä makuuhuoneessa (siellä on makuuhuoneita kokonaiset kaksi) kahta lankkua vajaa lattia! Oijoi-oh-hoh, on myös kaaos, mutta nyt me uskalletaan joku päivä hilpaista lattian yli leikkimään yläkertaan. Kun asiat valmistuu tulee hyvä olo. Seuraavaksi haluan sinne kannettavan (sanokaa vaikka että siinä ei ole järkeä) isoisäni keinutuolin. Se menee sinne, mahtuu. On mahduttava. Näin minä suunnittelin ja joku muu (mies) sitten toteuttaa. Sitten mietitään miten maalataan, tapetoidaan ja kuinka meille voisi ilmestyä tulisija ilman, että maksaisimme itsemme kipeäksi. Jos omistaisin muutaman tonnin ylimääräistä olisi Porinmattin uudistuotanto listalla, mutta en omista. Katsotaan jäädäänkö patterin varassa nukkumaan vai hankitaanko vanha ja käytetty tulisija.

Minä olen pieni, mutta tiedän missä metsämansikat ovat. Minä olen iso ja ajattelin heittää päällenne hiekkaa. Äiti ikuisti tilanteen älypuhelimellaan.

Kommentit

Sanna sanoi…
Minä ihailen sua. Sitä miten jaksat ja organisoit yksin. Sitä miten kasvatat ja miten jotenkin osaat olla niin sinä.

Sait haasteen, käy katsomassa mun blogista!

Suositut tekstit