ale-saappaat

Alennusmyynneille ilman mukuloita, mutta mukuloiden asioilla. Karkasin hieman häpeillen, vaikka turhaan minä nyt häpesin kun ei hiekkalaatikolla ollut minun ja taaperon lisäksi ketään muuta. Häpesin silti. Taapero käveli varpaillaan osan matkasta puistoon kunnes ymmärsin kysyä, että miksi. Varpaat ei kuulemma mahdu. Miksi lapset eivät osaa ennakoida?! Aikuinen ei lähtökohtaisesti laittaisi jalkaan liian pientä saapasta. Minä pihinä olin ajatellut, että kumisaappaat hankitaan keväällä kun nyt on talvi ja niissä oli syksyllä vielä ihan hyvin tlaa. Olkoonki vaikka kuinka talvi niin kuralätäkköjä täällä on eikä lunta. Kotiin, autoon ja kauppaan. Siis siltä istumalta kun olin saanut liian pieniin saappaisiin puetun lapsen houkuteltua kuralätäköiden, keppien, hiekan, tammenterhojen ja mitä niitä nyt oli, kiehtovasta maailmasta sisälle isän huomaan. Kaupan tätiltä pääsi pieni mulkaisu kun olin liikkellä hiekkalaatikovarustuksella (lämmintä ja vedenpitävää, ei puhtaudella ihan niin väliä) ja naamassa oli joulun aikaisen ripsarin pesujämät myös silmälasit kaipaisivat puhdistusta tai oikeastaan tarvitsisin uudet kun ne on vähän vinossa tarmokkaan taaperon ansiosta. Nyt on omat, vedenpitävät ja sopivat saappaat. Ehkä keväällä sitten uudet. Lapset kasvavat käsittämättömän lyhyessä ajassa ja aina pyrähdyksin. No, sitten kun ollaan hiekkalaatikolla silloin kuin muutkin niin eipähän tartte hävetä.

Joulun hittilahja, otsalamppu. Voimme ulkoilla sateessa myös pimeällä. Ja taapero on iloinen! Kyllä neljän lapsen äiti tietää mikä on hyvä lahja :)


Kommentit

Suositut tekstit